25 FPS prikazuje najbolje od domaće i strane produkcije inovativnog i eksperimentalnog filma i videa.

Polujubilarno, 15. izdanje festivala nezavisnih i nekomercijalnih filmova koji na inovativan način istražuju mogućnosti filmskog jezika i pripovijedanja, 25 FPS, održat će se od 26. do 29. rujna u Zagrebu, u prostorima Studentskog centra, nakon čega će s dijelom programa gostovati u Rijeci (1. i 2. listopada, Art-kino Croatia) i Ljubljani (4. listopada, Slovenska kinoteka).

Pored natjecateljskog programa, Festival 25 FPS prikazuje i posebno kurirane programe članova Velikog žirija, performanse proširenog kina (Expanded Cinema) te izbor iz nove produkcije hrvatskih inovativnih filmova objedinjen u programu Refleksi.

Hrvatski autori tematiziraju radnike brodogradilišta, krizu koncerna Agrokor i turizam

Festivalski selektori, Mario Kozina, Marina Kožul i Branka Valjin, u natjecateljski program izabrali su 23 filma, među kojima su i tri nova rada hrvatskih autora. Toranj Silvestra Kolbasa bavi se vrtoglavicom izazvanom krizom koncerna Agrokor, pri čemu arhitektonski klasik kasnog socijalizma postaje simbolom (ne)uspjeha suvremenog hrvatskog gospodarstva.

U svome novom filmu Prazni sati dobitnik nagrade Green DCP na Festivalu 2017. godine, Mate Ugrin, nastavlja mapirati koordinate čežnje i samoće.


Virtualni životi, fluidni identiteti i društveno angažirane teme dominiraju konkurencijom

Društveno angažirane teme u središtu su i brojnih drugih naslova u natjecateljskom programu 25 FPS-a. Talijanska grupa multimedijalnih umjetnika Flatform u radu Ono što će doći je samo obećanje vodi nas na predapokaliptične krajolike otočića u arhipelagu države Tuvalu, koja zbog podizanja razine mora već godinama tone.

Austrijski filmaš Albert Sackl na osebujan se način bavi motivom rada te je u svom provokativnom djelu krutost 1-3/7 kao umjetničku građu uzeo vlastitu muškost.


Novi radovi prijašnjih laureata Festivala 25 FPS

Američka autorica Deborah Stratman, članica žirija Festivala 2016. godine, predstavit će svoj novi film, Vever (za Barbaru), nastao na temeljima napuštenog filmskog projekta na kojem su zajednički radile filmske doajenke Maya Deren i ove godine preminula Barbara Hammer.

Pija Borg (Silika – Grand Prix 2018), se u svome novom filmu Demonsko bavi analizom medijske histerije izazvanom tzv. „sotonističkom panikom“ koja je potresala američko društvo 1970-ih.


Ulaz na sve programe je slobodan. Cjelokupan natjecateljski program  15. Festival 25 FPS možete pogledati ovdje.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s